Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Η Jennifer Ellison σε νέες φωτό




Αka-Αki, το Facebook για το κινητό τηλέφωνο


Χιλιάδες νέους μαγνητίζει νέα υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης
Ο Τόμας βρίσκεται στο αγαπημένο του μπαρ στο Βερολίνο. Στην οθόνη του κινητού του εμφανίζεται η κεντρική σελίδα του Αka-Αki, της νέας υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει σε ένα μέλος να εντοπίσει ποια άλλα μέλη βρίσκονται στην ίδια περιοχή και να επικοινωνήσει μαζί τους σε πραγματικό χρόνο.

O 32χρονος ζωγράφος διαπιστώνει ότι εκατοντάδες Βερολινέζοι είναι συνδεδεμένοι εκείνη τη στιγμή με το δίκτυο. Το όνομά τους και η φωτογραφία τους εμφανίζονται στην οθόνη του αυτόματα. Με μια κίνηση, μπορεί να δει το προφίλ τους, εάν μένουν ή εργάζονται στην περιοχή, να μάθει τις συνήθειές τους και τα γούστα τους. Η υπηρεσία ενημερώνει τον Τόμας ότι τρεις χρήστες βρίσκονται πολύ κοντά του. Ένας από αυτούς είναι η Ζίνα, μια όμορφη μελαχρινή. Χωρίς να διστάσει, εκείνος της στέλνει ένα μήνυμα. Η Ζίνα απαντά ότι κατοικεί απέναντι από το μπαρ και ότι δεν έχει χρόνο για ένα ποτήρι μπίρα καθώς διαβάζει για ένα μάθημα. «Κανένα πρόβλημα», λέει ο Τόμας, «μπορώ να την ξαναβρώ πολύ εύκολα». Το Αka-Αki έχει αποθηκεύσει τον διάλογο των δύο νέων και αν ξανασυναντηθούν- σε μια μέρα ή σε έναν χρόνο- θα εμφανιστεί αυτόματα στο κινητό τους ένα μήνυμα.

Σε πραγματικό χρόνο
Ο Τόμας και πολλές χιλιάδες ακόμη στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία έχουν υιοθετήσει το Αka-Αki ως κύριο τρόπο επικοινωνίας. Όταν δυο μέλη γίνουν «φίλοι» μαθαίνουν σε πραγματικό χρόνο ο ένας για τις κινήσεις του άλλου. Ένα μήνυμα ενημερώνει για τους «κοινούς φίλους» διευκολύνοντας την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων που δεν γνωρίζονται. Η ιδέα ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια από πέντε φοιτητές του τμήματος διαφήμισης στη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Σήμερα, η εταιρεία Αka-Αki έχει δεκαεπτά άτομα προσωπικό, ενώ μια συμφωνία με τη γερμανική εταιρεία τηλεφωνίας Ε-plus εξασφάλισε ότι η υπηρεσία θα παραμείνει δωρεάν.

Ηλεκτρονικό φλερτ
Χάρη στο Αka-Αki η 27χρονη Άννα βρήκε κοινούς φίλους με τρία αγόρια που βρέθηκαν στο ίδιο πάρτι με εκείνη και ανταλλάσσοντας μηνύματα μαζί τους βρήκε παρέα για την υπόλοιπη βραδιά. Για τη Μόνα, μια 25χρονη κοπέλα που σπουδάζει Νομική, καθώς και άλλα ντροπαλά κορίτσια, το Αka-Αki θα αλλάξει τη ζωή τους. Ένα βράδυ βρέθηκε στο ίδιο τρένο με ένα αγόρι που της άρεσε. Ενδιαφέρον έδειξε κι εκείνος, κανένας όμως δεν έκανε το αποφασιστικό βήμα για να μιλήσει και χάθηκαν. «Αν ήταν γραμμένος στην υπηρεσία θα μπορούσα να δω το προφίλ του με την ησυχία μου στο σπίτι και να του στείλω ένα μήνυμα», λέει. Η αναλογία σήμερα είναι 30 αγόρια και 70 κορίτσια. Η 24χρονη Κλάρα λαμβάνει 20 με 30 μηνύματα την ημέρα. «Τα διαβάζω όλα και απαντώ σε όσα είναι αστεία ή έξυπνα. Όταν με ενδιαφέρει ένα αγόρι ξέρω ότι μπορώ να τον ξαναβρώ όποτε θέλω χωρίς άγχος. Το Αka-Αki σου δίνει αυτήν την ελευθερία».


Μία νέα αντίληψη της ιδιωτικότητας

ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ της η Κλάρα έχει γράψει τη φράση «αντίο ιδιωτική ζωή». Γιατί πολλοί άνθρωποι σήμερα επιτρέπουν σε εντελώς άγνωστους να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά τους στοιχεία; «Εγώ επιλέγω τι θα βάλω στο προφίλ μου κι επομένως τι θα ξέρουν οι άλλοι για μένα», απαντά. «Μπορώ να απαντήσω ή να μην απαντήσω σε ένα μήνυμα, να συναντήσω κάποιον ή να μην τον συναντήσω. Κι αν θέλω να μη με δει κανένας δεν ενεργοποιώ την υπηρεσία», αναφέρει. Όσο για το «τεχνολογικό φλερτ», θεωρεί ότι είναι πιο προσβλητικό να της κολλάει κάποιος που δεν ξέρει απολύτως τίποτε για εκείνη. Πρόκειται ασφαλώς για μια νέα αντίληψη της ιδιωτικότητας. Αλλά όπως λέει ο Μάικλ Άρινγκτον, ένας από τους μπλόγκερ με τη μεγαλύτερη επιρροή σε θέματα τεχνολογίας, «οι μέρες που οι άνθρωποι δεν ήθελαν να εκθέτουν τα προσωπικά τους δεδομένα ανήκει πλέον στο παρελθόν».
Πηγή: Τα Νέα

Οι Τούρκοι λένε όχι στην επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης


Όχι στην επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης λένε οι Τούρκοι. "Δεν υπάρχει κάποια προσπάθεια σχετικά με τη Θεολογική Σχολή στη Χάλκη", δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της.

Παράλληλα, ο Τούρκος υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου Σαίντ Γιαζιτζίογλου, τόνισε πως "δεν μπορεί να λειτουργήσει στην Τουρκία ιδιωτική θρησκευτική σχολή, αφού αυτό είναι αντίθετο προς το Σύνταγμα". Αυτό δήλωσε ο Γιαζιτζίογλου, ο οποίος είναι και αρμόδιος για θέματα Διεύθυνσης Θρησκευτικών υποθέσεων, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Μιλιέτ.

"Η Τουρκάι είναι κράτος δικαίου. Αυτά που κάνουμε πρέπει να είναι σύμφωνα προς το δίκαιο. Αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα και πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια. Τελικά θα βρεθεί μια λύση", επισήμανε ο ίδιος.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις αναφορές Ομπάμα στην επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής απάντησε : "Αυτό το πρόβλημα υπάρχει εδώ και καιρό στις αντιλήψεις. Με το να το πει, όμως, εκείνος (ο Ομπάμα) δεν αλλάζει κάτι. Σε τελική ανάλυση το πρόβλημα είναι δικό μας". Χαρακτηριστικός είναι ο τίτλος της Μιλιέτ: "το πρώτο no στον Ομπάμα".

Ο Τούρκος υπουργός συνέχισε λέγοντας πως "δεν γίνεται αποδεκτή η λύση περί λειτουργίας της σχολής στο πλαίσιο του Ιερατικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κων/πολης. Κάποια ειδική λύση πέραν αυτής, ωστόσο, θα προκαλούσε πρόβλημα".

Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ, "απαιτείται και η βοήθεια του Πατριαρχείου για να βρεθεί λύση. Στην ίδια εφημερίδα επισημαίνεται πως η τουρκική πλευρά είπε στον Ομπάμα πως έχει πρόταση "αλλά το Πατριαρχείο δεν μας στηρίζει όσο πρέπει". Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη πως στην παρατήρηση του Αμερικανού προέδρου για ελευθερίες των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων στην Τουρκία, η Άγκυρα έκανε λόγο για "βήματα που πρέπει να κάνει η Ελλάδα σχετικά με την τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη".

Η Χουριέτ αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως μία από τις λύσεις που θα μπορούσε να δοθεί είναι η εξής: "η Σχολή να έχει ειδικό καθεστώς, να ελέγχεται από το υπουργείο Παιδείας και να διοικείται από το βακούφι του Αγίου Γεωργίου".

Οι τουρκικές αρχές δεν αναγνωρίζουν καθεστώς στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ο ναός είναι επισήμως βακούφι.
Πηγή: Τα Νέα

Το κέντρο της σοφίας


Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι για πρώτη φορά ανακάλυψαν το κέντρο της ανθρώπινης σοφίας στον εγκέφαλο, εντοπίζοντας τις περιοχές εκείνες που μας καθοδηγούν όταν αντιμετωπίζουμε δύσκολα ηθικά διλήμματα.

Ο εντοπισμός έγινε με την αξιοποίηση λειτουργικών μαγνητικών τομογραφιών (fMRI) και διαπιστώθηκε ότι οι περιοχές που ενεργοποιούνται, περιλαμβάνουν όχι μόνο τα αναμενόμενα τμήματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ικανότητα αφηρημένης σκέψης, αλλά και άλλες περιοχές -λιγότερο αναμενόμενες- που εμπλέκονται επίσης στα πρωτόγονα ένστικτα του σεξ, του φόβου και του θυμού.

Η ανακάλυψη έγινε από επιστημονική ομάδα της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Σαν Ντιέγκο), υπό τον καθηγητή ψυχιατρικής και νευροεπιστήμης Ντίλιπ Τζέστε, και πρόκειται να δημοσιευτεί στο περιοδικό "Archives of General Psychiatry" (Αρχεία Γενικής Ψυχιατρικής), σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου.

Η εμπειρική έρευνα για τη σοφία είναι ένα νέο επιστημονικό φαινόμενο, που εντάσσεται στη γενικότερη "έκρηξη" των νευροεπιστημών κατά τα τελευταία χρόνια. Στη δεκαετία του ΄70 είχαν δημοσιευτεί μόνο 20 επιστημονικά άρθρα για τη σοφία, ενώ μετά το 2000 πάνω από 250. Είναι όμως η πρώτη φορά που η σοφία ερευνήθηκε σε σχέση με τη νευροβιολογία, με βάση τις νέες τεχνικές της νευροαπεικόνισης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η έρευνα δείχνει ότι πιθανότατα υπάρχει κοινή νευροβιολογική βάση στα πιο καθολικά χαρακτηριστικά της σοφίας, που παρατηρούνται σε όλες τις εποχές και σε όλους τους πολιτισμούς. Τέτοια ευρέως διαδεδομένα χαρακτηριστικά της σοφίας θεωρούνται η συμπόνια, ο αλτρουισμός, η συναισθηματική σταθερότητα, η αυτογνωσία, η ανεκτικότητα στη διαφορά, η απόρριψη της αντικοινωνικότητας κ.α.

Όπως έδειξαν τα πειράματα σε εθελοντές, η σκέψη για μια απλή κατάσταση, που απαιτεί από τον άνθρωπο να δείξει αλτρουισμό, ενεργοποιεί το μέσο προμετωπιαίο φλοιό, μια περιοχή που σχετίζεται με τη νοημοσύνη και τη μάθηση. Η αντιμετώπιση ενός δύσκολου ηθικού διλήμματος όμως ενεργοποιεί περιοχές που σχετίζονται τόσο με την ορθολογική σκέψη όσο και με τα πρωτόγονα συναισθήματα. Όπως δήλωσαν οι ερευνητές, φαίνεται πως υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στις πιο πρωτόγονες εγκεφαλικές περιοχές, όπως το μεταιχμιακό σύστημα, και στις πιο πρόσφατες, όπως ο προμετωπιαίος φλοιός.

Η νέα αντίληψη της νευροεπιστήμης ότι (και) η σοφία τελικά αποτελεί "αντανάκλαση" του τρόπου που είναι "δικτυωμένοι" οι νευρώνες (εγκεφαλικά κύτταρα) του ανθρώπου, αντίθετα με την παραδοσιακή άποψη ότι η σοφία αποτελεί κάποια μεταφυσική έννοια, δεν γίνεται εύκολα αποδεκτή. Όμως ο Τζέστε πιστεύει ότι "η γνώση των υποκείμενων μηχανισμών στον εγκέφαλο μπορεί να οδηγήσει σε παρεμβάσεις για τη βελτίωση της σοφίας στο μέλλον".

Πηγή: ΑΠΕ

Απο που ερχεστε...