Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Yoko Ogawa: Ξενοδοχείο Ίρις


Η Μαρί και η μητέρα της έχουν το ξενοδοχείο Ίρις σε μια παραθαλάσσια κωμόπολη. Ταπεινό αλλά φροντισμένο, είναι συνήθως γεμάτο. Όπως κάθε βράδυ, η Μαρί κρατάει τη ρεσεψιόν. Οι πελάτες του ξενοδοχείου κοιμούνται ήσυχα. Η ηρεμία ξάφνου διακόπτεται από κραυγές. Μια γυναίκα βγαίνει απ' το δωμάτιό της βρίζοντας σκαιότατα τον άντρα που τη συνοδεύει. Η Μαρί εντυπωσιάζεται από τη σκηνή, και ασυνείδητα ευαισθητοποιείται από την κομψότητα και τη διακριτικότητα αυτού του ηλικιωμένου άντρα που τον κατηγορούν δημόσια για τις χειρότερες σεξουαλικές παρεκκλίσεις. Λίγες μέρες αργότερα τον συναντά σ' ένα κατάστημα. Ο άντρας παραξενεύει και γοητεύει τη νεαρή. Από περιέργεια ή έλξη, θα τον ακολουθήσει. Αθώα ή έχοντας βαθιά συνείδηση της τρομακτικής ομορφιάς της, η άμωμη έφηβη εισέρχεται στην αρένα του πόθου.
Οι εξοικειωμένοι με το έργο της Ογκάουα και τον ανησυχητικό κόσμο της δυσφορίας που χτίζει με δεξιοτεχνία, εισέρχονται αυτή τη φορά σε μια ιστορία έρωτα χωρίς όρια, πολύ πέρα από την υπαινικτική ατμόσφαιρα που διαπότιζε τα προηγούμενα βιβλία της ("Ο παράμεσος", "Η πισίνα των καταδύσεων", "Ο κοιτώνας", "Ημερολόγιο εγκυμοσύνης" Εκδόσεις Άγρα, 2002 και 2003). Γιατί ανάμεσα στη νεαρή ρεσεψιονίστ και τον ηλικιωμένο μοναχικό μεταφραστή, το παιχνίδι σώμα με σώμα δεν είναι παιχνίδι φενακισμών.

Απόσπασμα:
...Δεν ξέρω να πω αν αυτά που έκανε ο μεταφραστής πάνω στο κορμί μου είναι πράξεις συνηθισμένες ή όχι. Και ούτε έχω τον τρόπο να το διαπιστώσω. O άντρας με τράβηξε κοντά του και με φίλησε στα χείλη. Μέσα σε μια στιγμή αισθάνθηκα τα πάντα στα χείλια του. Τη χλιαρή του θερμοκρασία, τη στεγνή αίσθηση του γήρατος, όλα. Ήταν ένα ήρεμο φίλημα. Ακόμη και ο ήχος των κυμάτων είχε σταματήσει. Ήταν μια σιωπή που έμοιαζε να σε ρουφάει μέχρι τα έγκατα της αβύσσου.
O πόθος του άνδρα μεγάλωνε κάθε στιγμή. Τα χέρια του, που τα είχε ακουμπήσει στους ώμους μου, άρχισαν τώρα να περιπλανιούνται στην πλάτη και, φτάνοντας στη μέση, ακολούθησαν τις γραμμές των οστών μου. Όταν η επιθυμία του έφτασε στο κορύφωμά της, ο άνδρας μου είπε:
«Γδύσου!»

O άνδρας με άρπαξε απ' τα μαλλιά και με έσυρε μέχρι τον καναπέ. Αυθόρμητα πήγα να κρατήσω το κεφάλι ανάμεσα στα χέρια μου, αλλά δεν πρόλαβα. Τα μαλλιά που μου είχε φτιάξει η μητέρα μου λύθηκαν και έπεσαν ανάκατα στο πρόσωπό μου.
«Δεν ωφελεί να αντιστέκεσαι».
Ήταν η φωνή του αυτή που μου χάριζε ηδονή μαζί με τον πόνο. Ήθελα να γνέψω με το κεφάλι καταφατικά, αλλά δεν μπορούσα να κουνήσω τον λαιμό μου.
«Απάντησέ μου!»
«Ναι» κατάφερα τελικά να πω με ασθενική φωνή.
«Πιο καθαρά».
«Ναι, κατάλαβα».
Επανέλαβα αμέτρητες φορές την ίδια φράση μέχρι να ικανοποιηθεί ο άνδρας.

Από κάπου εμφανίστηκε ένα σχοινί με παράξενο σχήμα, το οποίο εκείνος άρχισε να τυλίγει γύρω από το κορμί μου. Ήταν πιο εύκαμπτο από τα πλαστικά σχοινιά που χρησιμοποιούμε για το δέσιμο των πακέτων, χοντρό και στέρεο. Είχε μια αμυδρή οσμή φαρμακευτικού προϊόντος. Η ίδια μυρωδιά μ' αυτήν που απέμενε στην ατμόσφαιρα της αίθουσας των εργαστηρίων στο σχολείο μετά το τέλος του μαθήματος. Μπορεί όμως και να ήταν η μυρωδιά του παππού μου μόλις πριν πεθάνει. Εξάλλου, νομίζω πως έμοιαζε και λίγο με τον σωλήνα μέσα από τον οποίο περνούσαν τα κίτρινα υγρά της κοιλιάς του παππού μου.

Με έδενε και το σχοινί έσκαβε τη σάρκα σε όλο μου το κορμί δημιουργώντας αυλάκια. Ο άνδρας έδειχνε μεγάλη ικανότητα στη διεξαγωγή αυτής της επιχείρησης. Από την αρχή μέχρι το τέλος οι κινήσεις των χεριών του είχαν μια ομορφιά απόλυτης πλαστικότητας. Όλα του τα δάχτυλα εκτελούσαν το καθένα πιστά τον ρόλο τους, κι εγώ έμοιαζα το αντικείμενο ενός τελετουργικού μαγείας. Δεν μπορούσα να φανταστώ την όψη που πρέπει να παρουσίαζε το σώμα μου. Για να το διαπιστώσω, το μόνο που είχα στη διάθεσή μου ήταν το τζάμι της βιβλιοθήκης.

Τα χέρια ήταν δεμένα στην πλάτη μου από τους καρπούς. Τα στήθη μου ήταν σε αξιοθρήνητο βαθμό συμπιεσμένα και το σχήμα τους είχε αλλοιωθεί, εντούτοις οι ρώγες τους είχαν βαφτεί με ένα ελαφρά ρόδινο χρώμα, σαν να επιθυμούσαν να της χαϊδέψει κάποιο χέρι. Το σχοινί που κρατούσε λυγισμένα τα γόνατά μου στερεώνοντάς τα σφιχτά πάνω στους γλουτούς και τη λεκάνη μου πίεζε και άνοιγε διάπλατα τους μηρούς μου. Στην παραμικρή προσπάθεια που έκανα για να τους κλείσω, το σχοινί έσφιγγε ακόμα δυνατότερα, εισχωρώντας μέσα στους πιο τρυφερούς μου βλεννογόνους. Το φως τρύπωνε βαθιά σε πτυχές που μέχρι τότε ήταν φυλακισμένες στα σκοτάδια.

Συγγραφέας: Ogawa Yoko
Κατηγορία: Ξένη λογοτεχνία
Εκδότης: Άγρα

Έτος έκδοσης: 2004
Μετάφραση: Παναγιώτης Ευαγγελίδης
Μπορείτε να το προμηθευτείτε από το:
perizitito.gr

Google και εφημερίδες διαφωνούν για τα πνευματικά δικαιώματα


Η πλειοψηφία των εφημερίδων θα έπρεπε να είναι στο Διαδίκτυο, δήλωσε το αφεντικό της Google, Έρικ Σμίντ, μετά από αντιδράσεις και κριτική ότι η εταιρεία της Καλιφόρνια θα έπρεπε να μοιράζεται μέρος των εσόδων της με τους παροχείς περιεχομένου.

Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ, Ρούπερτ Μέρντοχ, έθεσε το ερώτημα αν οργανισμού όπως η Google θα έπρεπε να πληρώνουν για την προβολή περιεχομένου. Το πρακτορείο Associated Press είναι έτοιμο να ασκήσει ποινικές διώξεις προκειμένου να προστατεύσει το περιεχόμενου του, την ώρα που η αγορά των εφημερίδων βλέπει μέρος του αναγνωστικού κοινού να μετατοπίζεται σε διαδικτυακές πηγές ενημέρωσης.

«Είμαστε έξαλλοι, δε θα το ανεχθούμε άλλο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόέδρος του Associated Press. «Δε μπορούμε να βλέπουμε τον καθένα να παίρνει τη δουλειά μας βασιζόμενος σε παραπλανητικές νομικές θερωρίες», συνέχισε ο Ντιν Σίνγκλτον. Πάντως, η πιο χαρακτηριστική δήλωση της στάσης των εφημερίδων ανήκει στον Ρόμπερτ Τόμσον, διευθυντή της Wall Street Journal: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πολλές ιστοσελίδες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως τεχνολογικές ταινίες στα σπλάχνα του Ίντερνετ».

«Θα παρότρυνα όλους να σκεφτούν με βάση αυτό που θέλει ο αναγνώστης», ανέφερε ο Σμιντ απευθυνόμενος στους ιδιοκτήτες εφημερίδων. «Σε τελική ανάλυση μιλάμε για επιχειρήσεις που στηρίζονται σε αυτούς, αν τους απογοητεύσεις, θα φύγουν», επεσήμανε στην ομιλία του στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Εφημερίδων των ΗΠΑ, που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Ντιέγο.

Αν και εξήρε τον τρόπο που οι εφημερίδες προσέγγισαν το μέσο αρχικά, ο Σμιντ είπε ότι δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια, παρέχοντας τη δυνατότητα σε υπηρεσίες όπως το Google να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη διανομή του περιεχομένου.

«Δίκαιη χρήση»

Ο Σμιντ φρόντισε επίσης να διασκεδάσει τις εντυπώσεις σχετικά με την καταπάτηση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των εφημερίδων από τη Google και γενικότερα, του Διαδικτύου. «Από τη δική μας μεριά, υπάρχει πάντα ένταση στο ζήτημα της «δίκαιης χρήσης» του περιεχομένου. Για εμάς, πρόκειται για μια ισορροπία που θα πρέπει να λειτουργεί σε όφελος του καταναλωτή».

Αναλυτές ωστόσο εξέφρασαν την αντίθεση τους σε αυτή την άποψη. Ο Κεν Ντόκτορ της Outsell εξήγησε ότι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης του ζητήματος είναι κατά πόσο είναι «δίκαιο» για τις εφημερίδες να παράγουν όλο αυτό το περιεχόμενο και το Google να καρπώνεται τη μερίδα του λέοντος από τα διαφημιστικά έσοδα.

Το Google πάντως ισχυρίζεται ότι με τον τρόπο του συμβάλλει στην οικονομική ανάκαμψη των εφημερίδων. «Δρομολογούμε χρήστες προς τις ιστοσελίδες των εφημερίδων μέσα από τη μηχανή αναζήτησης, με ρυθμό ενός δισεκατομμυρίου κλικ κάθε μήνα» επεσήμανε σχετικά ο Αλεξάντερ Μακγκίλβεϊ, νομικός συνεργάτης της εταιρείας.
Πηγή: Καθημερινή

Η τράπεζα της ευτυχίας


Εσθονία: πολίτες ανταλλάσσουν αγαθά και υπηρεσίες αντί για χρήματα

Αυτή η τράπεζα είναι διαφορετική από τις άλλες. Δεν διαθέτει μαρμάρινα πατώματα και επιβλητικούς κίονες, δεν διαθέτει καν γκισέ. Και κανένας δεν πρόκειται να φωνάξει ποτέ μπροστά στις πόρτες της «Φάτε τους τραπεζίτες!». Δεν προκαλεί οργή με τις αμφιλεγόμενες τακτικές της, προσφέρει μόνο ευτυχία. Έτσι ονομάζεται άλλωστε, Τράπεζα της Ευτυχίας.
Oι καιροί είναι δύσκολοι παντού, και η Εσθονία δεν αποτελεί εξαίρεση. Από 4% που ήταν η ανεργία στις αρχές του 2008, έχει ξεπεράσει το 7%. Η ατμόσφαιρα ήταν βαριά από πριν: το 2007, η χώρα είχε έρθει τελευταία μεταξύ 30 ευρωπαϊκών χωρών με βάση τον «δείκτη ευτυχίας» και λαμβανομένων υπ΄ όψιν διαφόρων παραγόντων, από το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το προσδόκιμο ζωής και τον φόβο της εγκληματικότητας. Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση απλώς ήρθε να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Όμως δεν είναι όλα τα σημεία των καιρών αρνητικά.

Στις 3 Μαΐου του 2008, 50.000 Εσθονοί, το 3% του πληθυσμού, οπλίστηκαν με φτυάρια, γάντια και πλαστικές σακούλες και βγήκαν για μία «εθνική ανοιξιάτικη καθαριότητα». Ο εμπνευστής της ιδέας, ένας 42χρονος επιχειρηματίας του Ίντερνετ ονόματι Ράινερ Νόλβακ, δεν μπορούσε να πιστέψει στα μάτια του: μια επιχείρηση που θα μπορούσε να κρατήσει χρόνια και να κοστίσει εκατομμύρια, χρειάστηκε μόλις μία μέρα και κόστισε ελάχιστα. Ο Νόλβακ έγινε εκατομμυριούχος πουλώντας τις διαδικτυακές του εταιρείες πριν κλείσει τα 40, και αγόρασε ένα σπίτι στη Φλόριντα πιστεύοντας πως αυτό θα τον έκανε ευτυχισμένο. Λίγους μήνες αργότερα, συνειδητοποίησε πως ήταν «η μεγαλύτερη βλακεία της ζωής του». Εκείνη τη μέρα, ωστόσο, τον περασμένο Μάιο, είδε γύρω του πολλούς ευτυχισμένους ανθρώπους. «Αυτό με έκανε να σκεφτώ - έτσι γίνονταν οι δουλειές πριν από 100 χρόνια. Ήταν κάτι δημιουργικό, μας προσέφερε ένα αίσθημα συλλογικότητας».

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της Τράπεζας της Ευτυχίας. Η πρώτη της επίσημη συναλλαγή πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε ένα διαμέρισμα του Ταλίν: ήταν ένα... κούρεμα. Προσφορά μιας νεαρής κομμώτριας, της Νέλε, προς έναν μεσήλικο μάνατζερ εταιρείας πληροφορικής, τον Πέετερ.
Το «χαρτονόμισμα»
Η Νέλε δεν πληρώθηκε. Έλαβε μόνο ένα «χαρτονόμισμα» όπου αναγραφόταν η ημερομηνία και το είδος της υπηρεσίας που προσέφερε. Κάποιος άλλος «πελάτης» της τράπεζας θα βρεθεί να κάνει κάτι χρήσιμο για αυτήν- και αυτή θα είναι η ανταμοιβή της. Διότι όπως ίσως θα καταλάβατε, η Τράπεζα της Ευτυχίας είναι μια εικονική τράπεζα, μια διαδικτυακή πύλη ουσιαστικά, που συναλλάσσεται μόνο σε καλές πράξεις. Εγγράφεσαι, φτιάχνεις έναν κατάλογο με όλα όσα μπορείς να κάνεις για τους άλλους (π.χ., να τους πας βόλτα τον σκύλο ή να τους επιδιορθώσεις το αυτοκίνητο) και όσα θα ήθελες να σου κάνουν (π.χ. καθάρισμα σπιτιού, ιδιαίτερα σε κάποιο μάθημα).

Όπως λέει η 26χρονη Τίινα Ουρμ, η οποία είναι ό,τι πιο κοντινό σε μάνατζερ έχει αυτή η τράπεζα, «θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο όπου οι άνθρωποι δεν θα πληρώνουν γι΄ αυτό που χρειάζονται, θα το παίρνουν ο ένας από τον άλλον. Είναι ένας τρόπος να μπορέσουν οι πολίτες, ιδιαίτερα όσοι έχουν χάσει τις δουλειές τους, να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι έκαναν - και να έρθουν κοντά». Τι λένε όμως οι ίδιοι οι πολίτες; Όλοι οι νέοι τους οποίους σταμάτησα στον δρόμο- οι πιο μεγάλοι δύσκολα μιλούν αγγλικά- ενθουσιάστηκαν με την ιδέα. Η απάντηση της Έβελιν, μιας 18χρονης φοιτήτριας, ήταν χαρακτηριστική: «Επιτέλους, δεν χρειάζεται να βασίζονται όλα στο χρήμα».


Ο χρόνος είναι χρήμα- αλλά με μια άλλη έννοια

ΟΙ «ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΧΡΟΝΟΥ», σαν αυτή που ξεκινάει τώρα στην Εσθονία, έχουν τις ρίζες τους στις ΗΠΑ, στις αρχές της δεκαετίας του 1980: εμπνευστής τους ήταν ο δρ Έντγκαρ Καν, ο οποίος θεωρούσε πως η οικονομία της αγοράς δεν μπορεί να φέρει εις πέρας «το πραγματικό έργο της κοινωνίας, που είναι να νοιάζεσαι, να αγαπάς, να είσαι πολίτης, γείτονας και άνθρωπος».

ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ,οι τράπεζες χρόνου και γενικότερα τα σχήματα αντιπραγματισμού (έτσι ονομάζεται η άμεση ανταλλαγή μεταξύ ανθρώπων των προϊόντων και των υπηρεσιών που χρειάζονται χωρίς τη μεσολάβηση χρήματος)

έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση την εποχή των σκληρών μέτρων της Θάτσερ και είναι γνωστά ως LΕΤS (Τοπικά Ανταλλακτικά Εμπορικά Συστήματα) - σήμερα λειτουργούν στη χώρα περισσότερα από 300.

ΕΝΕΡΓΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ χρόνου υπάρχουν σήμερα σε 26 χώρες.

Στην Ελλάδα, τράπεζα χρόνου λειτουργεί από το 2005, με πρωτοβουλία του Δικτύου Γυναικών Ευρώπης. Πρόκειται για ένα δίκτυο ανταλλαγής υπηρεσιών που υποστηρίζεται από το δικό του εσωτερικό «νόμισμα-χρόνο» ή «νόμισμα-εργασία». Για παράδειγμα, ένας γιατρός ή δικηγόρος που προσφέρει μία ώρα επαγγελματικών υπηρεσιών, δικαιούται μία ώρα άλλων υπηρεσιών, όπως βάψιμο, μαγείρεμα, φύλαξη ηλικιωμένου... Για πληροφορίες, τηλεφωνήστε στο 210-9700.814 ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.enow.gr.
Πηγή: Τα Νέα

«Ακόμα δύο Ευρωπαϊκά και τέλος» λέει ο σερ Αλεξ


Ο Φέργκιουσον θέλει τίτλους
Ανικανοποίητος εμφανίστηκε ο Αλεξ Φέργκιουσον σχετικά με τον αριθμό των Ευρωπαϊκών κυπέλλων που έχει κατακτήσει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του στο CNN, υποστήριξε ότι οι «κόκκινοι διάβολοι» θα μπορούσαν να έχουν προσθέσει κι άλλα στην ήδη πλούσια τροπαιοθήκη τους.

Προσδιόρισε επίσης την στιγμή της αποχώρησής τους από τους πάγκους, λέγοντας ότι θα το κάνει μόλις η ομάδα του κατακτήσει ακόμα δύο Champions League.

«Θα ήθελα ο σύλλογος να έχει κατακτήσει περισσότερα Ευρωπαϊκά Κύπελλα από ότι έχει κάνει μέχρι στιγμής και νομίζω ότι την άποψή μου αυτή την έχω επαναλάβει κάποιες φορές τα τελευταία χρόνια», είπε αρχικά ο sir Αλεξ και πρόσθεσε:

«Δεν πιστεύω ότι έχουμε κερδίσει όσα θα έπρεπε. Υπήρξαν χρονιές που σταθήκαμε άτυχοι και άλλες που απογοητευτήκαμε και άλλες, στις οποίες 'πετάξαμε' παιχνίδια μέσα από τα χέρια μας. Ετσι είναι όμως το ποδόσφαιρο. Αν κερδίσουμε ακόμα δύο Champions League, τότε σίγουρα θα αποσυρθώ από τους πάγκους».
Πηγή: Τα Νέα

Αμόκ πυροβολισμών από σπουδαστή στο Ρέντη


Αυτοκτόνησε ο δράστης
Πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα περιστατικό σημειώθηκε σήμερα το πρωί στην οδό Πειραιώς, όταν ένας 19χρονος σπουδαστής από τη Σχολή Μαθητείας ΟΑΕΔ στην περιοχή του Ρέντη πυροβόλησε και τραυμάτισε τρία άτομα, εκ των οποίων το ένα σοβαρά, και στη συνέχεια αυτοπυροβολήθηκε.

Από τους τραυματίες, ο ένας είναι συμμαθητής του και οι δύο άλλοι εργαζόμενοι που βρέθηκαν στο δρόμο του όταν προσπάθησε να διαφύγει. Πριν από λίγο εξέπνευσε ο δράστης, ενώ κρίσιμη είναι η κατάσταση του συμμαθητή του που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο χειρουργείο.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, ο δράστης, ο 19χρονος σπουδαστής στο Ηλεκτρολογικό τμήμα της σχολής του ΟΑΕΔ, Δημήτρης Πατμανίδης κατευθυνόταν οπλισμένος προς την αίθουσα της σχολής που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πέτρου Ράλλη και Κηφισού, όπου βρίσκονταν ήδη οι συμμαθητές του, καθώς το μάθημα είχε αρχίσει. Στις σκάλες συνάντησε, αργοπορημένο, τον 18άχρονο συμμαθητή του Δημήτρη Κοκκίνη, ο οποίος, όταν τον είδε να κρατά τα δύο όπλα, τον ρώτησε έκπληκτος: "Τι κάνεις εκεί";

Ο δράστης τον πυροβόλησε και στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή. Δύο εργάτες σε εργοστάσιο που βρίσκεται κοντά στις σχολές του ΟΑΕΔ, οι οποίοι είδαν τη σκηνή, επιχείρησαν να τον σταματήσουν, ωστόσο δέχθηκαν και αυτοί τα πυρά του νεαρού.

Ο 19άχρονος δράσης διέσχισε την λεωφόρο Κηφισού και έφτασε σε ένα γειτονικό παρκάκι, όπου και αυτοπυροβολήθηκε στο κεφάλι.

Αμέσως κινητοποιήθκαν μαθητές και καθηγητές της σχολής, ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ, και όλοι οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Γενικό Κρατικό Νικαίας.

Ο δράστης λίγο πριν τις 11:30 π.μ. εξέπνευσε στο νοσοκομείο. Ο συμμαθητής του Δημήτρης Κοκκίνης έχει τραυματιστεί σοβαρά στο θώρακα και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέβαση, ενώ τα άλλα δύο άτομα έχουν τραυματιστεί ελαφρά στα κάτω άκρα. Αυτή τη στιγμή νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Κρατικού της Νίκαιας μετά τη χειρουργική επέμβαση στην οποία υπεβλήθη.

Ο δράστης είχε αφήσει ένα πρόχειρα γραμμένο σημείωμα (μιάμισυ σελίδα) στην τσάντα του, στο οποίο μεταξύ άλλων ανέφερε ότι δεν αντέχει την απαξίωση και εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την πράξη. Μεταξύ άλλων το κείμενο αναφέρει: "Είμαι εγωιστής και θα μου το πληρώσετε. Θα σας στερήσω ότι πιο πολύτιμο έχετε".

Η Αστυνομία βρήκε πάνω στον Δημήτρη Πατμανίδη δύο όπλα. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι δύο νέα όπλα ρωσικής προέλευσης. Στην τσάντα του δράστη βρέθηκαν επίσης 80 σφαίρες και ένα μαχαίρι.
Πηγή: Τα Νέα

Στο τιμόνι του Εργοτέλη για ακόμη δύο χρόνια ο Καραγεωργίου


Ο Παπουτσάκης είναι ευχαριστημένος
Και με τη βούλα κάτοικος Ηρακλείου για ακόμη δυο χρόνια θα είναι ο Νίκος Καραγεωργίου, αφού το μεσημέρι της Παρασκευής ανακοινώθηκε και επίσημα η επέκταση της συνεργασίας ανάμεσα στον καβαλιώτη τεχνικό και την ΠΑΕ Εργοτέλης. Έτσι, ο Νίκος Καραγεωργίου θα βρίσκεται στο τιμόνι των «κιτρινόμαυρων» της Κρήτης μέχρι το καλοκαίρι του 2011.

Αμέσως μετά την επίτευξη της συμφωνίας ο πρόεδρος της ομάδας, Απόστολος Παπουτσάκης, με δήλωσή του στην επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑΕ, τόνισε:

«Λαμβάνοντας σοβαρά υπ' όψιν την προπονητική αξία, την προσφορά και το ήθος του Νίκου Καραγεωργίου αποφασίσαμε να του προτείνουμε τη συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας μας, την οποία και αποδέχθηκε».

Στη συνέχεια, το «αφεντικό» του Εργοτέλη υποστήριξε, πως πλέον ο πήχης ανεβαίνει αρκετά ψηλά για την ομάδα που θέτει ως στόχο στο επόμενο πρωτάθλημα την είσοδο στα play off:

«Εξασφαλίσαμε για τρίτη διαδοχική χρονιά την παραμονή στη Σούπερ Λίγκα και πλέον αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε τον πήχη ψηλότερα. Η ανανέωση της συνεργασίας με τον προπονητή της δικής μας ομάδας αποτελεί μόνο την αρχή και τη στέρεα βάση μιας σειράς σημαντικών κινήσεων που σχεδιάζουμε, προκειμένου να ενισχύσουμε τον Εργοτέλη σε όλους τους τομείς. Απώτερος σκοπός μας είναι στο επόμενο πρωτάθλημα να κοιτάξουμε ακόμα ψηλότερα και να διεκδικήσουμε ακόμα και μια θέση στα πλέι οφ. Στον Εργοτέλη προσπαθούμε να βαδίζουμε βήμα βήμα. Η φετινή χρονιά μας έχει χαρίσει σημαντικές επιτυχίες και τώρα δεσμευόμαστε όλοι ότι θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας προκειμένου η επόμενη να μας χαρίσει ακόμα περισσότερες».

Από την δική του πλευρά ο Νίκος Καραγεωργίου, τόνισε:
«Η εμπιστοσύνη του προέδρου και της διοίκησης προς το πρόσωπο μου με κάνει να εντείνω ακόμα περισσότερο τις προσπάθειες μου για να καταφέρουμε στον Εργοτέλη να υλοποιούμε τους στόχους μας. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φιλάθλους της ομάδας μας για την στήριξη που μας παρείχαν όλες αυτές τις χρονιές που βρίσκομαι στον πάγκο της ομάδας. Επίσης, ευχαριστώ τους ποδοσφαιριστές με τους οποίους έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα στον Εργοτέλη».
Πηγή: Τα Νέα

Ο Βαλβέρδε είπε το «ναι» στον Σωκράτη Κόκκαλη


Συνεχίζει για τουλάχιστον έναν χρόνο
Ο Ερνέστο Βαλβέρδε και Σωκράτης Κόκκαλης έδωσταν τα χέρια στην συνάντηση που είχαν την Παρασκευή στις εγκαταστάσεις του Ρέντη και έτσι ο ισπανός τεχνικός θα παραμείνει στον πάγκο του Ολυμπιακού για - τουλάχιστον - ακόμη έναν χρόνο.

Οι δύο άντρες συζήτησαν για περίπου μία ώρα και πλέον το μόνο που απομένει είναι η επίσημη ανακοίνωση της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ.
Πηγή: Τα Νέα

Πουλά διαφημιστικό χώρο στην γραβάτα του!

Ένας άντρας, από την Ρουμανία, που προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα και να πληρώσει για τον γάμο του αποφάσισε να πουλήσει διαφημιστικό χώρο στην γραβάτα του!

Ο κύριος Tudor Ciora, από την περιοχή Sibiu, «έστησε» μια ιστοσελίδα για τους ενδιαφερόμενους και πιστεύει πως θα συγκεντρώσει αρκετά χρήματα για να πληρώσει το γάμο αλλά και να πάρει κάποια δώρα!

Ο 26χρονος στην ιστοσελίδα - www.cravatamea.com - αναφέρει πως το κόστος για τις εταιρείες μιας διαφημιστικής καταχώρησης ανέρχεται στα 20 ευρώ ψηλά στην γραβάτα, 15 ευρώ στην μέση και 10 ευρώ για να αναφέρουν μόνο την ονομασία στο κάτω μέρος.

«Ελπίζω ότι θα συγκεντρώσουμε αρκετά χρήματα που ίσως μα φτάσουν να αγοράσουμε και καινούργιο αυτοκίνητο,» είπε κύριος Tudor Ciora.
Πηγή: Έθνος

Της έδωσε κλήση και αυτή τον παντρεύτηκε!


Μια γυναίκα, από την Μεγάλη Βρετανία, ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε έναν τροχονόμο αφού πρώτα της έδωσε κλήση για παράνομο παρκάρισμα!

Η κυρία Sally-Ann Spruce, από την περιοχή West Midlands, πάρκαρε το αυτοκίνητο της δίπλα σε κίτρινη γραμμή για να πεταχτεί στην τράπεζα!

Ο τροχονόμος κύριος Aaron Oseland είδε το αυτοκίνητο που βρίσκονταν παράνομα παρκαρισμένο και κάνοντας την δουλειά του έκοψε την κλήση.

«Μόλις μου χαμογέλασε τον ερωτεύτηκα. Αρχίσαμε να μιλάμε και το επόμενο ήταν να βγούμε έξω,» είπε η 24χρονη κοπέλα.

Ο 22χρονος τροχονόμος ανέφερε πως μόλις είδε την κοπέλα να έρχεται προς το μέρος του κατάλαβε πως ήταν η ιδανική γυναίκα για αυτόν!

«Της έδωσα την κλήση μαζί με το τηλέφωνο μου αφού αισθάνθηκα πως δεν έπρεπε να την χάσω,» είπε κύριος Aaron Oseland.

Το ζευγάρι παντρεύτηκε ακριβώς ένα χρόνο μετά την ημέρα της γνωριμίας τους συνεπώς την ημερομηνία που γράφτηκε η κλήση για παράνομο παρκάρισμα!
Πηγή: Έθνος

Έπεσε από το μπαλκόνι του δυο φορές και σώθηκε!!


Έπεσε από το μπαλκόνι του δυο φορές και σώθηκε!!Ένας άντρας από την Ρωσία μην αντέχοντας την γκρίνια της γυναίκας του έπεσε από το μπαλκόνι του διαμερίσματος τους για δεύτερη φορά και σώθηκε!!

Ο κύριος Alexei Roskov αφού είχε καταναλώσει δυο μπουκάλια βότκα άνοιξε το παράθυρο της κουζίνας και έπεσε από πέμπτο όροφο χωρίς να πάθει ζημιά!

Η σύζυγος του Yekaterina έμεινε άναυδη από την αψυχολόγητη κίνηση του άντρα της και έντρομη κάλεσε αμέσως το ασθενοφόρο.

Ο 22χρονος άντρας ανέβηκε με τις σκάλες στο διαμέρισμα και είδε την γυναίκα του να του «φωνάζει: τι έκανες;» και έτσι αποφάσισε να πηδήξει και δεύτερη φορά από το μπαλκόνι!

«Δεν έχω ιδέα γιατί πήδηξα την πρώτη φορά. Όμως μόλις ανέβηκα πάνω και την άκουσα να φωνάζει αισθάνθηκα ότι ήταν καλύτερα να φύγω και έτσι έπεσα πάλι από το παράθυρο,» είπε ο κύριος Alexei Roskov.

Οι νοσοκόμοι του ασθενοφόρου δεν πίστευαν τα μάτια τους αφού μετά από δυο πτώσεις το μόνο που είχε ήταν κάποιες μικρές γρατσουνιές και μώλωπες!
Πηγή: Έθνος

Η φωτογράφος που έβγαλε το γυμνό στον ήλιο


Πρωτοπόρος, η εύθραυστη αλλά δαιμόνια Νelly΄s ήταν η πρώτη σπουδασμένη καλλιτέχνιδα- φωτογράφος στην Ελλάδα.

Γεννήθηκε στο Αϊδίνι της Μικράς Ασίας το 1899 και έζησε έναν αιώνα. Η μονογραφία της που κυκλοφορεί το Σάββατο με «ΤΑ ΝΕΑ» καταγράφει βήμα βήμα την ταραχώδη ζωή και τη σταδιοδρομία της. Η Καταστροφή το 1922 τη βρήκε στη Δρέσδη να βγάζει το γυμνό έξω από το στούντιο, στο ύπαιθρο. Η 24χρονη κόρη ευκατάστατου εμπόρου είχε ήδη κατορθώσει να πείσει τον πατέρα της όχι μόνο να πάει στη Γερμανία για να σπουδάσει, αλλά και να αλλάξει πορεία- να σπουδάσει τη νεόκοπη τέχνη της φωτογραφίας σε μια πόλη όπου επικρατούσε αναβρασμός εξαιτίας της οικονομικής κρίσης μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η οποία παλλόταν από το ρεύμα του εξπρεσιονισμού. Τελειοποίησε μια ιδιαίτερη τεχνική που συνδύαζε τη φωτογραφία και τη ζωγραφική, τη βρωμοελαιοτυπία, και άνοιξε δικό της στούντιο.

Οι συνθήκες την έφεραν πίσω στην Ελλάδα. Το 1925 άνοιξε ένα μικρό ατελιέ και γρήγορα αναδείχθηκε σε φωτογράφο της υψηλής κοινωνίας. Οι φωτογραφίες της έχουν εικαστική ποιότητα, τεχνική αλλά και ψυχή. Έφεραν μια νέα αισθητική αντίληψη στην Ελλάδα.

Η Νelly΄s δεν έμεινε στο Σύνταγμα και στ΄ Ανάκτορα. Κάτω από αντίξοες συνθήκες εξόρμησε στα παραπήγματα των προσφύγων, στην ύπαιθρο:

Άργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, Σπάρτη. Φωτογράφισε τα αρχαία μνημεία αλλά και τους ανθρώπους.

Το 1927 κατόρθωσε να πείσει τον Αλέξανδρο Φιλαδελφέα να της επιτρέψει να φωτογραφίσει μια γυμνή χορεύτρια της Οpera Comique του Παρισιού στον Παρθενώνα. Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν σε γαλλικό περιοδικό και στην Ελλάδα «έγινε χαμός» με τη... βεβήλωση. Βρήκε όμως και υπερασπιστές.

Φωτογράφισε ακόμα και το Άγιον Όρος- διά του αφοσιωμένου συζύγου της. Ο φακός της ήταν στις Δελφικές Γιορτές του Άγγελου Σικελιανού το 1930. Το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου τη βρήκε στη Νέα Υόρκη και το 1940 μια φωτογραφία της έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό «Life».

Έμεινε στις Ηνωμένες Πολιτείες πολλά χρόνια φωτογραφίζοντας για τον Αριστοτέλη Ωνάση και για τη μόδα και επανήλθε οριστικά στην Αθήνα το 1966 οπότε άρχισε και η έκδοση βιβλίων της και η απονομή τιμών από Πολιτεία και πνευματικά ιδρύματα. Το 1985 χάρισε το πολύτιμο φωτογραφικό της αρχείο στο Μουσείο Μπενάκη.
Πηγή: Τα Νέα

Το DΝΑ του κεραυνοβόλου έρωτα


Νέα Υόρκη: Τελικά τίποτε δεν είναι τυχαίο σε αυτή τη ζωή, ούτε καν ο κεραυνοβόλος έρωτας.

Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζουν Αμερικανοί επιστήμονες που αναφέρουν ότι ο έρωτας με την πρώτη ματιά δεν είναι «αυθόρμητος» αλλά έχει γονιδιακό και εξελικτικό υπόβαθρο. Ειδικοί του Πανεπιστημίου Κορνέλ κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα πραγματοποιώντας πειράματα σε μύγες του είδους δροσόφιλα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι θηλυκές μύγες είναι βιολογικά προγραμματισμένες ώστε να εντοπίζουν εκείνα τα αρσενικά που είναι γενετικώς συμβατά με αυτές με στόχο να κάνουν αβγά με τον καλύτερο δυνατό σύντροφο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματα αυτά αποδεικνύουν ότι τα θηλυκά έχουν μια γενικότερη ικανότητα να ξεχωρίζουν τους πιθανούς συντρόφους από την πρώτη κιόλας συνάντηση, αντιδρώντας βιολογικά προκειμένου να ενισχύσουν τις πιθανότητες απόκτησης υγιών απογόνων.
Πηγή: Το Βήμα

Burnout: Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης


H επαγγελματική εξουθένωση (burnout) συνιστά μια χρόνια κατάσταση, κατά την οποία ο εργαζόμενος χάνει κάθε ενδιαφέρον για την εργασία του, γεγονός που μπορεί να επιφέρει σοβαρή κρίση στη ζωή του. Oι επιπτώσεις της μεταφράζονται σε υπερβολική κόπωση, χαμηλή προσπάθεια, σύγκρουση ρόλων, "εκπτώσεις" στην ποιότητα και ποσότητα της εργασίας που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στην εγκατάλειψή της. Δεν θα ήταν υπερβολή, να υποστηριχθεί ότι η επαγγελματική εξουθένωση ίσως αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επαγγελματικούς κινδύνους του 21ου αιώνα, καθώς αναφέρεται σε κάτι πολύ πιο σοβαρό από το να αισθάνεται κάποιος μελαγχολία ή να έχει μια άσχημη ημέρα.

Συγγραφέας: Συλλογικό Έργο

Εκδόσεις: University Studio Press

Χρονολογία Εκδοσης: 2008

Σελίδες: 304

Μπορείτε να το παραγγείλετε από το:
greekbooks.gr

Απο που ερχεστε...