Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Google και εφημερίδες διαφωνούν για τα πνευματικά δικαιώματα


Η πλειοψηφία των εφημερίδων θα έπρεπε να είναι στο Διαδίκτυο, δήλωσε το αφεντικό της Google, Έρικ Σμίντ, μετά από αντιδράσεις και κριτική ότι η εταιρεία της Καλιφόρνια θα έπρεπε να μοιράζεται μέρος των εσόδων της με τους παροχείς περιεχομένου.

Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ, Ρούπερτ Μέρντοχ, έθεσε το ερώτημα αν οργανισμού όπως η Google θα έπρεπε να πληρώνουν για την προβολή περιεχομένου. Το πρακτορείο Associated Press είναι έτοιμο να ασκήσει ποινικές διώξεις προκειμένου να προστατεύσει το περιεχόμενου του, την ώρα που η αγορά των εφημερίδων βλέπει μέρος του αναγνωστικού κοινού να μετατοπίζεται σε διαδικτυακές πηγές ενημέρωσης.

«Είμαστε έξαλλοι, δε θα το ανεχθούμε άλλο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόέδρος του Associated Press. «Δε μπορούμε να βλέπουμε τον καθένα να παίρνει τη δουλειά μας βασιζόμενος σε παραπλανητικές νομικές θερωρίες», συνέχισε ο Ντιν Σίνγκλτον. Πάντως, η πιο χαρακτηριστική δήλωση της στάσης των εφημερίδων ανήκει στον Ρόμπερτ Τόμσον, διευθυντή της Wall Street Journal: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πολλές ιστοσελίδες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως τεχνολογικές ταινίες στα σπλάχνα του Ίντερνετ».

«Θα παρότρυνα όλους να σκεφτούν με βάση αυτό που θέλει ο αναγνώστης», ανέφερε ο Σμιντ απευθυνόμενος στους ιδιοκτήτες εφημερίδων. «Σε τελική ανάλυση μιλάμε για επιχειρήσεις που στηρίζονται σε αυτούς, αν τους απογοητεύσεις, θα φύγουν», επεσήμανε στην ομιλία του στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Εφημερίδων των ΗΠΑ, που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Ντιέγο.

Αν και εξήρε τον τρόπο που οι εφημερίδες προσέγγισαν το μέσο αρχικά, ο Σμιντ είπε ότι δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια, παρέχοντας τη δυνατότητα σε υπηρεσίες όπως το Google να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη διανομή του περιεχομένου.

«Δίκαιη χρήση»

Ο Σμιντ φρόντισε επίσης να διασκεδάσει τις εντυπώσεις σχετικά με την καταπάτηση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των εφημερίδων από τη Google και γενικότερα, του Διαδικτύου. «Από τη δική μας μεριά, υπάρχει πάντα ένταση στο ζήτημα της «δίκαιης χρήσης» του περιεχομένου. Για εμάς, πρόκειται για μια ισορροπία που θα πρέπει να λειτουργεί σε όφελος του καταναλωτή».

Αναλυτές ωστόσο εξέφρασαν την αντίθεση τους σε αυτή την άποψη. Ο Κεν Ντόκτορ της Outsell εξήγησε ότι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης του ζητήματος είναι κατά πόσο είναι «δίκαιο» για τις εφημερίδες να παράγουν όλο αυτό το περιεχόμενο και το Google να καρπώνεται τη μερίδα του λέοντος από τα διαφημιστικά έσοδα.

Το Google πάντως ισχυρίζεται ότι με τον τρόπο του συμβάλλει στην οικονομική ανάκαμψη των εφημερίδων. «Δρομολογούμε χρήστες προς τις ιστοσελίδες των εφημερίδων μέσα από τη μηχανή αναζήτησης, με ρυθμό ενός δισεκατομμυρίου κλικ κάθε μήνα» επεσήμανε σχετικά ο Αλεξάντερ Μακγκίλβεϊ, νομικός συνεργάτης της εταιρείας.
Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απο που ερχεστε...