Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Facebook: Αντιδράσεις για την αλλαγή στους όρους χρήσης

Τον περασμένο μήνα, το Facebook προέβη σε μικρές αλλαγές στο κείμενο, σβήνοντας την παράγραφο που λέει ότι οι χρήστες μπορούν να αφαιρέσουν το περιεχόμενο που έχουν δημοσιεύσει οποιαδήποτε στιγμή. Επιπλέον, πρόσθεσε σχετική παράγραφο που αναφέρει ότι το Facebook διατηρεί το περιεχόμενο που έχουν ανεβάσει οι χρήστες ακόμη και μετά την κατάργηση του λογαριασμού τους.

Απαντώντας στις αντιδράσεις των χρηστών σχετικά με τις πρόσφατες αλλαγές στους όρους χρήσης του Facebook, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι δεν έχουν χάσει τον πλήρη έλεγχο των όσων δημοσιεύουν.

Οι τελευταίες εξελίξεις αντικατοπτρίζουν την ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ των πληροφοριών που μοιράζονται οι χρήστες και του ελέγχου που έχουν στη διαχείριση τους στο Διαδίκτυο. Το ζήτημα προέκυψε όταν blog έφερε στο προσκήνιο το κείμενο των όρων χρήσης του facebook, το οποίο πολλοί αποδέχονται κατά την εγγραφή τους στην υπηρεσία, ελάχιστοι όμως προσέχουν.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, διευθύνων σύμβουλος του Facebook, δήλωσε με δημοσίευση του σε blog ότι η φιλοσοφία της αποκλειστικής διαχείρισης του περιεχομένου από τους χρήστες παραμένει επίκεντρο της πολιτικής της υπηρεσίας. Οι αλλαγές στο νομικό κείμενο είχαν περάσει απαρατήρητες μέχρι την περασμένη Κυριακή, όταν χρήστης σε blog δημοσίευση μια ανάλυση τους σε απλή γλώσσα, που στην ουσία κατέληγε ότι «οτιδήποτε δημοσιεύσει ο χρήστης στο Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το τελευταίο με οποιονδήποτε τρόπο, για πάντα, ανεξάρτητα από τις επιθυμίες του χρήστη».

Δεδομένης της διάδοσης της υπηρεσίας σε όλο τον κόσμο, η δημοσίευση προσέλκυσε αμέσως την προσοχή των χρηστών, με πολλούς να δημιουργούν groups διαμαρτυρίας στο ίδιο το Facebook. Η υπηρεσία προέβη σε άμεση απάντηση ισχυριζόμενη ότι οι όροι χρήσης είχαν αλλαχθεί για να αντικατοπτρίζουν καλύτερα τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε για παράδειγμα, να μην εξαφανίζονται τα σχόλια ενός χρήστη όταν αυτός καταργήσει το προφίλ του.

Όπως αναφέρουν πολλοί αναλυτές, η δυνατότητα του Facebook να αποθηκεύει δεδομένα των χρηστών που εκμεταλλεύεται αργότερα για εμπορικούς σκοπούς είναι σημαντικό ώστε να δημιουργεί έσοδα από τις διαδικτυακές συναναστροφές των μελών του. Ωστόσο, η ισορροπία ανάμεσα στη δημοσίευση και τον έλεγχο της πληροφορίας εξακολουθεί να παραμένει πρόκληση για το Facebook, πέντε χρόνια μετά την ίδρυση του.
Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απο που ερχεστε...